تازه های اخبار تازه های اخبار

برنامه‌ریزی صحیح ، هوشمندانه و راهبردی، لازمه ورود به منطقه سبز ارزیابی عملکرد

این مطلب را محمدرضا جعفری مدیر شعب استان گلستان در اولین گردهمایی فصلی روسای دوایر مدیریت و روسای شعب استان عنوان کرد و گفت: مدیریت گلستان در ارزیابی عملکرد مقطع پایانی سال 99 در منطقه سبز قرار گرفت، اما می‌طلبد که با همت و تلاش کلیه همکاران صف و ستاد استان بتوانیم در این فرآیند رتبه‌های برتر و بالای جدول ارزیابی عملکرد را کسب نماییم.

وی با بیان این مطلب افزود: موفقیت در این بخش نیاز به تلاش، برنامه‌ریزی صحیح ، هوشمندانه و راهبردی دارد که بتوان در آیتم‌های ارزیابی عملکرد و کسب امتیاز و نمرات کامل تعیین‌شده آن موفق عمل نموده و هر شعبه استان نیز می‌بایست از همین ابتدای سال جاری با بررسی دقیق و پیگیری‌های منظم و شناخت نقاط ضعف و قوت عملکرد خود در این فرآیند به تمام اهدافی که برای آن ترسیم و تعیین‌شده است برسد.

مدیر شعب گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: فرآیند ارزیابی عملکرد مرحله ‌به‌ مرحله کامل‌ترمی‌شود و همکاران دوایر مدیریت با راهنمایی نمودن شعب و تعامل مطلوب و مناسب و پشتیبانی از شعبه، زمینه موفقیت هر چه بیشتر را در ارزیابی عملکرد فراهم آورند به‌گونه‌ای که تمامی شعب استان در منطقه سبز ارزیابی عملکرد قرار گیرند.

محمدرضا جعفری همچنین از تلاش‌ها و زحمات کلیه همکاران مدیریت و شعب استان که در شرایط سخت کرونا به مشتریان و آحاد مردم خدمات ارائه می‌دهند صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.

مدیر شعب استان در ادامه سخنان خود در این گردهمائی با اشاره به موضوع جذب منابع و اهداف تعیین‌شده آن در سال جاری، گفت: هدف تعیین‌شده برای استان گلستان برای سال 1400، رشد 051/4 میلیارد ریالی است و این موضوع نیاز به تلاش و پشتکار بیشتر و بازاریابی‌های مؤثر دارد و در این زمینه همکاران مدیریت آماده هر نوع همکاری با همکاران شعب خواهند بود.

جعفری افزود: با توجه به اینکه استان گلستان، به لحاظ کشاورزی غنی می‌باشد و درآمد مردم منطقه از فروش محصولات کشاورزی تأمین می‌شود، انتظار می‌رود تا شاهد ورود منابع به بانک از محل جذب منابع کشاورزان منطقه باشیم.

مدیرشعب گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه وصول مطالبات اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش وصول مطالبات غیر جاری و در خصوص مطالبات مشکوک الوصول، اهدافی از سوی ادارات مرکزی بانک برای مدیریت تعیین‌شده و این اهداف توسط مدیریت در بین شعب استان تقسیم‌شده است و در این راستا یکی از اهداف مهم شعب در این زمینه، کاهش این گروه از مطالبات می‌باشد که قطعاً تأثیر مستقیمی در کاهش مطالبات غیر جاری دارد.

وی افزود: کاهش تعداد پرونده‌های مطالباتی موضوع دیگری است که در ارزیابی عملکرد شعب حائز اهمیت بوده و تأثیر بسزایی در این خصوص دارد. مدیر شعب گلستان همچنین از همکاران خواست تا کنترل و نظارت لازم را در خصوص عملکرد و فعالیت‌ شرکت‌های وصول مطالبات اعمال و در صورت هرگونه اهمال، کم‌کاری و عدم رضایت از عملکرد آنان، موضوع را به دایره پیگیری وصول مطالبات مدیریت گزارش نمایند تا در صورت لزوم و عدم‌تغییر و بهبودی در عملکرد این شرکت‌ها، از شرکت‌های جایگزین استفاده شود.

در ادامه این گردهمایی، کرامت اسماعیلی معاون مدیریت نیز طی سخنانی با تشکر و قدردانی از حضور همکاران در این جلسه و اظهار خرسندی از داشتن توفیق خدمت‌رسانی به همکاران و مردم شریف استان گلستان، گفت: با توجه به توانمندی و پتانسیل بالایی که در همکاران این استان وجود دارد، انتظار می‌رود در ارزیابی عملکرد مدیریت‌ها و شعب استان‌ها، مدیریت گلستان حائز رتبه‌های برتر جدول ارزیابی عملکرد شود و لذا همکاران می‌بایست به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه شاخص‌های مربوط به این فرآیند را بررسی و میزان فعالیت و عملکرد خود را در انطباق با اهداف تعیین‌شده مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند تا بتوانند به اهداف و رتبه‌های برتر دست‌یابیم.

 معاون مدیریت در ادامه به موضوع درجه‌بندی شعب نیز پرداخت و اظهار داشت: موضوع ارتقاء درجه شعب هم می‌بایست به موازات و همزمان با ارزیابی عملکرد مورد رصد و ارزیابی همکاران قرار گیرد به گونه ای که در پایان سال جاری شاهد ارتقای درجه کلیه شعب استان باشیم. کرامت اسماعیلی خطاب به همکاران تصریح کرد: با گزارش‌ها و آمار و ارقام مربوط به بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بانک آشنایی کامل داشته و با آنها عجین باشید و همواره آمار و ارقام را رصد، بازبینی و مورد ارزیابی قرار دهید. وی همچنین آشنایی کامل همکاران با محصولات و خدمات بانک و نیز بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه را یادآور شد و گفت: محصولات و خدمات بانک مسکن در قیاس با سایر بانک‌ها متنوع‌تر می‌باشد و این موضوع سبب ایجاد جذابیت بیشتر این محصولات برای مشتریان می‌شود. معاون مدیر شعب افزود: آشنایی و آگاهی کامل همکاران از خدمات و محصولات بانک و اشراف بر بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها سبب خواهد شد تا خدمات و اطلاعات کامل‌تری را به مشتریان ارائه نمایند و این موضوع متعاقباً باعث ایجاد رضایت‌مندی بیشتر مشتریان خواهد شد.

همچنین در این نشست مشترک، حسین نوروزی پور معاون این مدیریت با ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع همکاران استان گلستان، از تلاش‌ها و زحمات کلیه کارکنان در تمامی سطوح سازمانی تشکر و قدردانی کرد. وی در ادامه به موضوع جذب منابع اشاره کرد و گفت: اهداف تعیین‌شده در حوزه منابع با توجه به شرایط کنونی و نیز خارج شدن منابع طرح آباد ، صندوق مشترک و طرح اقدام ملی از آمار عملکرد مدیریت‌ها افزایش چشمگیری داشته است و این مهم می‌طلبد که تلاش ، جدیت و پیگیری بیشتری را همکاران در دستور کار خود قرار داده و با انجام مذاکرات بازاریابی مؤثر ، هدفمند و متعدد و پیگیری‌های بعدی مذاکرات توسط همکاران، بتوانیم اهداف بانک را در جذب منابع محقق نماییم و سهم بانک مسکن را از منابع استان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: کلیه همکاران ستاد مدیریت از شعب در تمامی بخش‌ها حمایت و پشتیبانی خواهند کرد و شعبه هرگونه درخواست خود را که در بخش‌های مختلف و یا در مذاکرات بازاریابی با آن مواجه می‌شود بصورت مکتوب برای ستاد مدیریت ارسال نماید.

نوروزی پور در ادامه بر تمرکز شعب بر روی منابع خرد تأکید نموده و به برخی از خدمات و محصولات بانک ازجمله طرح تسهیلاتی مانا و آتیه طلایی 3 اشاره کرد و مزایا و شرایط آنها را تشریح و از آنها به‌عنوان ابزارهای مؤثر در جهت جذب منابع و تحقق اهداف یاد کرد.

معاون مدیریت همچنین به موضوع پرداخت تسهیلات پرداخت و گفت: اعطای تسهیلات به مشتریان به‌ویژه در بخش اعتبار سنجی، می بایست با رویکرد جذب منابع و با تمرکز بر آن صورت پذیرد و در این زمینه می توان با مذاکره با این گروه از مشتریان و ترغیب ایشان، سبب ماندگاری منابع در بانک شویم.

در ادامه این گردهمایی، محمدصادق مرادی شاهکوهی مسئول دفتر حراست نکات و مسائل امنیتی ، حفاظتی و سایر موارد مربوط به حوزه حراست را برای همکاران حاضر در جلسه تشریح کرد.

همچنین در ادامه، باقر ایمانیان رئیس دایره مالی مدیریت نیز آمارهای مربوط به عملکرد و فعالیت‌های شعب استان را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بانک مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرارداد و در بخش دیگر روسای شعب مرکزی گرگان، مرکزی گنبدکاووس و بندر ترکمن به نمایندگی از روسای شعب استان، پیشنهادات و نقطه نظرات همکاران شعب را در بخش‌های جذب منابع، وصول مطالبات، مصارف، منابع انسانی و بانکداری الکترونیک ارائه و مطرح نمودند.

گفتنی است، در پایان این نشست از همکاران دفتر حراست مدیریت به دلیل کسب رتبه دوم کشوری در فرآیند ارزیابی عملکرد دفاتر حراست استان‌ها در سال 99 و شعب برتر در ارزیابی عملکرد پایان سال 99 و نیز شعبی که موفق به ارتقاء درجه شدند، توسط مدیر شعب استان با اهدا لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل و قدردانی شد.

آخرین بروزرسانی 1400/4/2